Partner serwisu
Komunikacja

Wielkie testy elektrycznych autobusów w Słupsku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
11-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MZK Słupsk od miesięcy letnich prowadzi testy elektrycznych autobusów. Pasażerowie mogli się przejechać już czterema elektrykami. Niektóre z nich były dość egzotyczne.

Od końca ubiegłego tygodnia na testach w Słupsku przebywa elektryczny autobus Yutong U12 z chińskim rodowodem. To ten sam pojazd, który wcześniej był testowany na stołecznych ulicach. W Słupsku otrzymał tymczasowy numer taborowy 9103, kursuje głównie na liniach 15, 16, 18 i 19. MZK Słupsk chwali jego zasięg, który ma wynosić nawet do 400 kilometrów, bez potrzeby ładowania w czasie międzykursowym. Czy MZK Słupsk, które posiada ładowarki na jednej z pętli będzie potrzebować e-busów o tak dużej pojemności baterii? Czas pokaże.

Słupsk przymierza się do zakupu aż 12 pojazdów elektrycznych, które zastąpią najstarsze, 15-letnie Scanie Omnicity i jeszcze starsze, ostatnie niskowejściowe Omnilinki (które dawniej kursowały na etanol), które na liniach pojawiają się już sporadycznie. Koszt zakupu autobusów oraz budowa infrastruktury do ich ładowania wyniesie 39 milionów złotych. Środki na ten cel pochodzą z funduszy Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupsk-Ustka.

MZK Słupsk do tej pory preferowało rozwiązania, które mogła zaproponować miejscowa Scania. W ostatnim przetargu na e-busy wygrała ponownie, ale dostarczone do miasta 8 sztuk ładowanych pantografem pojazdów nie będzie miało następców tego samego typu, bowiem Scania wycofała się z samodzielnej produkcji autobusów elektrycznych i zamknęła z początkiem 2024 roku zakład w Słupsku. Teraz MZK jest zmuszone rozglądać się za innym producentem.

W Słupsku na testach był już przegubowy, dopracowany w każdym szczególe MAN Lion's City 18E, Solaris Urbino 12 Electric (również bogato wyposażony) oraz Higer Fencer f1 Integral EV. Ten ostatni jest propozycją bardzo ciekawą, ponieważ bazuje na podwoziu i technologii opracowanej jeszcze przez Scanię, ale zabudowę nadwozia wykonał już chiński Higer.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: MZA kupiły zajezdnię Płochocińska

Komunikacja

Warszawa: MZA kupiły zajezdnię Płochocińska

Roman Czubiński 10 września 2024

Głogów czeka na debiut elektrobusów

Komunikacja

Głogów czeka na debiut elektrobusów

UM Głogów 09 września 2024

W Legnicy debiutują elektrobusy

Komunikacja

W Legnicy debiutują elektrobusy

UM Legnica 02 września 2024

Zobacz również:

Kolejne Yutongi w Jeleniej Górze. Jest umowa

Komunikacja

Kolejne Yutongi w Jeleniej Górze. Jest umowa

Busnex 24 czerwca 2024

Chiński elektrobus na testach we Wrocławiu

Komunikacja

Chiński elektrobus na testach we Wrocławiu

UM Wrocław 24 czerwca 2024

Yutong: Nasze elektrobusy elastyczne jak Diesel

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Warszawa: MZA kupiły zajezdnię Płochocińska

Komunikacja

Warszawa: MZA kupiły zajezdnię Płochocińska

Roman Czubiński 10 września 2024

Głogów czeka na debiut elektrobusów

Komunikacja

Głogów czeka na debiut elektrobusów

UM Głogów 09 września 2024

W Legnicy debiutują elektrobusy

Komunikacja

W Legnicy debiutują elektrobusy

UM Legnica 02 września 2024

Zobacz również:

Kolejne Yutongi w Jeleniej Górze. Jest umowa

Komunikacja

Kolejne Yutongi w Jeleniej Górze. Jest umowa

Busnex 24 czerwca 2024

Chiński elektrobus na testach we Wrocławiu

Komunikacja

Chiński elektrobus na testach we Wrocławiu

UM Wrocław 24 czerwca 2024

Yutong: Nasze elektrobusy elastyczne jak Diesel

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5